Financer score™ är vårt eget poängsystem som uppdateras live och baseras på flera kriterier som ger dig en balanserad bild av företagets kvalitet.
Prissättning
Priserna är inte publika och baseras ofta på kundprofil. Tjänsterna kan kosta mer än hos storbanker, men speglar den högre servicenivån.
Kundsupport
Ålandsbanken erbjuder service via både telefon och e-post. Svar från kundtjänst är ofta personliga, tydliga och kunniga. Eftersom banken fokuserar på färre men mer exklusiva kunder är servicenivån hög, även om öppettiderna kan vara något begränsade.
Villkor och flexibilitet
Villkor är individuella. Banken erbjuder främst premiumtjänster, vilket ger mindre flexibilitet för vanliga kunder.
Popularitet
Popularitetspoängen visar andelen kunder som valt detta företag de senaste 90 dagarna.
Kundupplevelse
Kunder värderar den personliga kontakten och kvalitativa rådgivningen. Appen fungerar men är enkel.



